Geynwijs.nl

Sociaal portaal voor de gemeente Nieuwegein

De gemeente Nieuwegein werkt voor de drie transities; Jeugdhulp, AWBZ en participatie, aan het herinrichten en vormgeven van het sociale domein. Een belangrijk onderdeel van de transformatie van het sociale domein is de integrale brede toegang waarvoor onder meer een online publieksportaal wordt ingezet.

De uitdaging

Het doel van de sociale kaart is de zelfredzaamheid van burgers van Nieuwegein te vergroten. Dit doet de sociale kaart door te informeren, kennis te delen en waar nodig door te verwijzen. Burgers, vrijwilligers en professionals vinden in de sociale kaart antwoorden op hun vragen op alle sociale domeinen op wijk- en gemeenteniveau. De sociale kaart ontsluit voor hen de mogelijkheden die de zelfredzaamheid bevordert zoals oplossingen in het voorliggende veld. Het ondersteunt professionals, vrijwilligers bij helpen en het verwijzen van cliënten. De gemeente wil daarnaast zelf beheer kunnen voeren in samenwerking met extern beheer van het Geynwijs publieksportaal

De oplossing

Orangehill heeft een sociale kaart ontwikkeld op basis van Digivers Publieksportaal. In combinatie met landelijke teksten informeert het publieksportaal burgers en professionals over organisaties en hun aanbod in de eigen gemeente of regio. De opgenomen landelijke teksten kunnen worden aangepast om ze gemeente specifiek te maken. Burgers, vrijwilligers en professionals vinden op Geynwijs antwoorden op hun vragen zoals; “Op welke ondersteuning heb ik recht?”en “Welke maaltijdvoorzieningen zijn er in mijn gemeente”. Er kan tot op postcode niveau gezocht worden naar aanbod in de buurt.

meer Orangehill projecten:

Je bent nieuwsgierig geworden naar wat wij voor jouw project of bedrijf kunnen betekenen?

Vul het formulier hiernaast in en wij bellen jou terug. Of bel zelf direct op 020-4227330

Bel mij terug

Share This